Nazory dětí z jihlavských škol

názory dětí jihlavských škol
Volby na nečisto
výsledky žákovských voleb

Mladí lidé měli možnost volit mezi osmi politickými uskupeními, které se do zastupitelstva města Jihlavy dostaly v posledních volbách. „Volební lístek hodilo do urny“ 187 mladých lidí.

Žáci se rozhodovali na základě krátkých videí, kde zástupci jednotlivých politických uskupení odpovídali na otázky?

  • Co dělá vaše politická strana pro to, aby chtěli mladí lidé žít v Jihlavě?
  • Co dělá vaše politická strana pro to, aby se v Jihlavě dobře žilo i za 10-15 let až dnešní děti budou dospělí?
Žijeme Jihlavou
Fórum Jihlava
ODS
ANO
SPD
KSČM
ČSSD
KDU-ČSL
nechci volit
Ptali jsme se mladých lidí:
Od kolika let by podle tebe měli mít občané právo volit?
ANO - 179 odpovědí
NE - 32 odpovědí
Ptali jsme se jihlavských politiků:

Co říkáte na věkovou hranici 18 let pro účast ve volbách?
Co by měl správný volič umět, aby se dokázal rozhodovat?

Ptali jsme se mladých lidí:
Od kolika let by podle tebe měli mít občané právo volit?
15 let
16 let
18 let
21 let
nejpalčivější problémy školství

Pro tvorbu Strategie vzdělávací politiky ČR do roku 2030+ byly indikovány prioritních témat ve vzdělávání – šetření metodou Delphi. Cílem šetření bylo získat náměty na témata, kterými by se měla zabývat současná a budoucí vzdělávací politika v ČR a zároveň zahájit širokou expertní diskusi o současných významných problémech systému vzdělávání v ČR.

Pro účely programu jsme zvolili ta prioritní témata, která se přímo týkají dětí a dokážou si je představit. Požádali jsme žáky, aby vybrali jedno z nich a vysvětlili důvod svého výběru.

Ptali jsme se mladých lidí: ​Který z problémů považují za důležitý a proč.
České děti nechodí do školy rády a netěší je učení.
69
Způsob výuky ve školách je zastaralý. (To, jakým způsobem se učí)
39
Nerovný přístup ke vzdělávání. (Děti, kterým nepomáhá rodina, jsou často pozadu.)
29
Jiný problém
25
Škola vede žáky nedostatečně k zodpovědnosti, aktivitě a autonomii, nerozvíjí kompetence k učení. (Autonomie a kompetence k učení znamená, že žák je sám schopen posoudit, co by se měl učit a proč a umí si učení naplánovat.)
15
Ve školách chybí podpora pro nadané děti.
14
děti argumentovaly proč: České děti nechodí do školy rády a netěší je učení.
cecko_green

No já si myslím že to je špatně proto, že přes mobil a počítač nejde věci tak pochopit jak ve škole

cecko_green

Učitelé zbytečně moc trestají a demotivují.

cecko_green

Děti se netěší do škol, protože se obávají testů, které jsou někdy těžké a bojí se, že je nezvládnou.

cecko_green

Je potřeba, aby se děti těšili do školy.

cecko_green

Nemají kamarády. Nečekané nebo čekané ale těžké testy.

cecko_green

Protože, se děti potom nechtějí ani učit.

cecko_green

Přijde mi, že se ve škole hlavně zaměřujeme na věci, které nám nejdou a snažíme se v nich zlepšovat, přitom se můžeme zdokonalovat ve věcech, které nás baví a máme na ně talent.

cecko_green

Protože spousta dětí se kvůli učení a škole trápí a brečí například kvůli špatným známkám.

cecko_green

Moc přísní učitelé.

cecko_green

Škola by měla být hrou, a neměli bychom se nudit.

cecko_green

Děti se netěší do školy hlavně proto, protože se tam bojí a nemají žádnou zábavu, bojí se testů a zkoušení.

cecko_green

Můj názor je ten, že když se dítě nerado učí, tak se toho méně naučí, protože se nudí, tak to mnozí ani nemusí vnímat a přemýšlejí nad jinými věcmi. Podle mě by měla být výuka zajímavá a ne nudná. Když si škola nebo učitel najdou způsob zábavnějšího učení, třeba by se žáci v hodinách naučily více a nemusely se to učit doma kdy můžou dělat spoustu jiných věcí. Tím by se mohli do školy více těšit a bavilo je vyučení, a někteří třeba stojí za názorem: ŠKOLA HROU.

cecko_green

Když bude děti škola bavit, tak se naučí mnohem více.

cecko_green

Moc testů nebo písemek. Děti si nadávají.

cecko_green

Školy jsou vždy potřebné.

cecko_green

Často škola je dost nudná, podle mě by měli učitelé udělat předměty víc zábavné, aby se studenti víc zajímali o předmět. Škola někdy může být těžká a může vystresovat lidi.

cecko_green

Protože děti se učí s nechutí a tím si věci nezapamatují.

cecko_green

Děti se do školy netěší, protože je to nebaví. Ale když se tam hraje nějaká hra, třeba: Kdo první vypočítá příklad, dostane plus nebo jiné odměny. Takže by se mohlo hrát více těchto podobných her o odměny. Škola by potom byla zábavnější. Rozhodně by potom byly děti motivované a učitelé taky.

cecko_green

Nejlepší by bylo, kdyby si děti mohly vybrat předměty, které je zajímaj. Samozřejmě matika čeština povinná, ale někoho chemie nemusí bavit.

cecko_green

Protože spousta dětí se kvůli učení a škole trápí a brečí například kvůli špatným známkám.

cecko_green

Děti by se měly motivovat.

cecko_green

Chtělo by to větší motivaci.

cecko_green

Myslím si, že by se dítě do školy mělo těšit, protože pokud se dítě netěší, pak se i hůře učí… Takže by bylo lepší, kdyby se třeba začínala škola nějakými zábavnějšími předměty, co by děti na začátku dne trochu probralo…

cecko_green

Více projektů.

cecko_green

Podle mě je důležité, aby děti chodily do školy rády a s motivací, protože jim pak jde učení víc a baví je to víc. Jenže většina dětí se tam netěší na nic z různých důvodů např. mají přísné učitele, kteří na ně naléhají s učením, domácími úkoly atd. A to je pro někoho hodně obtížný, že třeba nic nestíhají, je toho na ně moc a zbytečně propadají a říkají jim, že se měli snažit víc, i když do toho dali všechno co mohly.

cecko_green

Aby byly fajn učitelky a pak se budou víc děti těšit do školy.

cecko_green

Nemám rád školu.

cecko_green

Upřímně si myslím, že snad všechny děti světa nemají rády školu a nerady se učí. Často je to i kvůli šikaně, která je přehlížená a někdy i kvůli učitelům, kteří nás nerespektují. Děti potom nedávají pozor nic se nenaučí a nemůžou se dále vzdělávat.

cecko_green

Lenost nelze ovlivnit, normální škola by projít ještě šla ale distanční výuka nefunguje a určitě nejsem jediný který to z dětí říká. Však jste to jen počítač a hromada úkolů, a to je ten důvod proč se zhoršil průměr u většiny žáků. Takže, nechuť k učení je jeden velký problém, který vyřešit nejde.

cecko_green

nevíííííííííííííííííííííííííííííííííííím

cecko_green

Vlastní zkušenost. Učitele a učitelky dávají zbytečně moc písemek a úkolů. A žáci se z toho akorát nervují.

cecko_green

Děti nerady chodí do školy, protože je to vůbec nebaví, někdo je tu šikanuje. O hodinách do nás furt cpou nějaký věci, co třeba k životu vůbec potřebovat nebudeme. Že by si třeba žáci mohli vybrat, co nejvíce se chcou učit (já bych třeba chtěla být mikrobioložka tak bych třeba nejvíce studovala Přírodopis). Když teda jsou ty hodiny 45 minut dlouhé, děti se začnou nudit a pak si pořádně nic nezapamatují.

cecko_green

Nebaví nás chodit do školy, protože se jenom furt učí. Mohli bychom třeba jednou za týden hrát 1 hodinu jenom hry nebo se třeba kouknout na naučný filmy.

cecko_green

Nevím, jak to vyřešit každému sedí něco jiného.

cecko_green

Protože hodně dětí nerado chodí do školy, protože je to nebaví a někdy i předstírají nemoc.

cecko_green

Škola by měla být také hrou (říkají to učitelé a často to nedodržují).

cecko_green

Je to nuda. Hlavně dnešní děti chtějí být doma a hrát na počítači. Nejde tu jen o to, že je to učení, že jako musím něco vědět. Ale o tom že se nám nechce. Je to namáhavé. Musíme chodit do školy musíme sedět a něco dělat. Radši si lehnou do postele a nic nedělají.

cecko_green

Děti se nechtějí učit a pak jsou málo vzdělané.

cecko_green

Protože děti nebaví chodit do školy. Myslím si, že kdyby bylo více tělesné výchovy, tak děti budou do školy chodit rádi a budou mít více volnosti. Hlavně nebudou celí den zavřený ve škole, protože jak jsme teď byli doma 8 měsíců kvůli covidu, tak mi došlo, jak moc mi chybí učení se ve škole, chození do školy, přestávky ,spolužáci a ne sezení doma u počítače celý den.

cecko_green

No není to moc zábavné, když mě to nebaví, špatně udržuji pozornost, a pak toho vím je polovinu.

cecko_green

Když někoho něco nebaví, nechce to dělat a prostě přestane do školy chodit.